Direct contact? Bel 0174 519 100
Nederlands
TNI | Terra Natura International

Beleid

Bij Terra Natura International (TNI) hebben wij een passie voor duurzaam ondernemen. Dat zit in ons DNA. Wij zien dat de wereldbevolking groeit, het klimaat verandert en consumenten bewuster gaan eten. TNI kan als onderdeel van Harvest House - de grootste telersvereniging van vruchtgroenten - een verschil maken. Door de consument lekkere én duurzaam geproduceerde groenten te bieden.

Maximaal biologisch

Duurzaamheid begint bij de bron, namelijk de 69 aangesloten telers. 100% van onze telers gebruikt natuurlijke gewasbescherming en beperkt het gebruik van chemische middelen tot een minimum.

Minimum aan water en energie

Telers hergebruiken bovendien het water zoveel mogelijk. Zo gebruiken onze paprikatelers bijna 3,5 keer minder water dan hun Europese collega’s en onze komkommertelers zelfs 5 keer minder! Ook de energie is duurzaam. Zij maken gebruik van aardwarmte, warmte-krachtkoppelingen (WKK) en restwarmte en CO2 van de industrie.

In bezit van Milieukeur

Een deel van onze telers hebben hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid omgezet in het Milieukeur-certificaat. Dat bewijst dat zij hun bedrijfsvoering integraal verduurzamen. Certificering omvat namelijk eisen op het gebied van gewasbescherming, water en nutriënten, hygiëne, emissie, energie, lichthinder, afval, verpakkingen en werkomstandigheden.

Eerste Fairtrade-tomatenteler

Duurzaamheid gaat over de grenzen heen. Zo heeft een van de ondernemers het eerste Fairtrade-tomatenbedrijf ter wereld opgezet in Tunesië. Door te investeren in de lokale gemeenschap kan er waardevolle bijdrage geleverd worden aan de ontwikkeling van medewerkers en hun families.

Voedselverspilling voorkomen

Minder voedsel verspillen, dat past eveneens bij duurzaam ondernemen. Bij TNI zorgt effectief Supply Chain Management voor maximale transparantie in de keten, zodat de vraag en het aanbod matchen. De efficiënte, korte keten zorgt dat vruchtgroenten altijd vers in het schap liggen. Bovendien gaat geen enkele tomaat meer verloren sinds de ontwikkeling van Tomatoblend, onze 100% pure basis voor soepen, sauzen en pasta’s, gemaakt van Hollandse smaaktomaten. Duurzaam én lekker.

Maatschappelijk betrokken

Onze passie voor duurzaamheid uit zich ook in maatschappelijke betrokkenheid. TNI sponsort verschillende goede doelen, zoals Duchenne Parent Project, Freshriders, KWF Kankerbestrijding en Spieren voor Spieren.

Meer voorbeelden van duurzaamheid? Kijk bij Harvest House